Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil. All bildeinformasjon skal sees som en illustrasjon, og er ikke en garanti for varens nøyaktige utseende og egenskaper.

Følgene vilkår gjelder for kjøp av varer:

Priser/rabatter:

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift.

Som DNT medlem (Den Norske Turistforening) får du 10% rabatt på våre priser i nettbutikken. Bruk følgende rabattkode: DNT

Husk å skrive din DNT medlemsnummer i meldingsfelt “Beskjed til oss” i kassen.

Hvis medlemsnummer ikke stemmer overens med kunden sine opplysninger beholder vi retten til å beregene vanlige priser.

Leveranser/Leveringstid:.

For alle ordrer vil det tilkomme et frakttillegg på 85,- kr.
Eventuelle fakturautgifter legges til ved utsjekking av handlekurven. Vi leverer ikke til utlandet og Svalbard.
Vi tar sikte på å behandle din bestilling innen 24 timer etter at bestillingen er registrert.

Normal leveringstid vil være mellom 2 og 5 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløp er satt til NOK 300,-

Bytting:

Du har full bytterett på alle varer kjøpt gjennom Vandreskoen. Ønsker du en annen farge, eller var størrelsen feil? Gi oss beskjed om hva du ønsker å bytte til (legges ved returforsendelsen) så sørger vi for at du får riktig vare tilbake. Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur. Vandreskoen sender nye vare kostnadsfritt. Et eventuelt restbeløp (ved bytte til en rimeligere vare) eller dersom du ønsker pengene tilbake, blir overført til kontonummer på det kortet som ble benyttet ved handelen.

Varen returneres komplett i den originale emballasjen (det må ikke skrives direkte på emballasjen).

Vare som skal returneres sendes til:
Vandreskoen
Lilletorget 1
2615 Lillehammer

Angrerett:

Åpent kjøpt i 14 dager. Ifølge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre ditt kjøp i løpet av 14 dager etter at du har mottatt varen, uten ytterligere begrunnelse. Dette forutsetter at produktet og emballasjen er uforandret, dvs ubrukt og ikke åpnet, ødelagt eller skadet. Det er du som kunde som står for returporto ved bruk av angreretten og åpent kjøp. Ved retur må kvittering eller kopi av denne medfølge. Kontakt med oss må ha funnet sted før retur. Vi forbeholder oss retten til, i de tilfeller der returen er feilaktig, å debitere selvkostpris for de manglende delene. Vi forbeholder oss retten til at i de tilfeller der returen er feilaktig, dvs at kvittering mangler eller det ikke er tatt kontakt på forhånd, å avstå fra tilbakebetaling av varens verdi. Vi henter ikke ut pakker som sendes som postoppkrav.

Konfidensialitet og sikker behandling av personopplysninger:

Når du legger inn en bestilling hos oss, oppgir du personopplysninger, som navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker dine opplysninger i vår virksomhet for å kunne gjennomføre våre forpliktelser mot deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby deg den servicen du forventer av oss. Vi kommer ikke til å gi ut dine personopplysninger til en tredjepart.

Forsinket levering:

Vi meddeler deg umiddelbart dersom det oppstår forsinkelser ved leveringer. Du, som kunde, har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre bestillingen din. Det kan oppstå tilfeller da det er umulig å fullføre bestillingen din. VI forbeholder oss retten til å fraskrive oss all erstatning til kunden angående den forsinkede leveringen.

 

Vilkår utleie Vandreskoen

Følgene vilkår gjelder for utleie av varer:

  1. Leieperioden gjelder datoene du har valgt i din booking. Hente- eller forsendelsdagen blir betegnet som første leiedag, retur dagen som siste leiedag (Ved returforsendelse gjelder ankomstdato i vår butikk som siste leiedag).
  2. Leieperioden er basert på dager (1 dag er 24 timer).
  3. Vandreskoen er stengt på søndager og helligdager. Disse dagene faller i tilfelle under leieperioden.
  4. Betaling gjennomføres når du booker i nettbutikken.
  5. Vi aksepterer bruk av betalingsløsningene Visa og Mastercard.
  6. Ved reservering av leieprodukter må kunden betale et depositum. Beløpet står opplyst ved leieprisen når kunden gjør sin booking. Beløpet kan brukes for kompensasjon av kostnader for reparering og ekstra rengjøring samt avbestillinger og tapte leieinntekter. Depositumet blir tilbakeført til kundens konto ved endt leieperiode, etter at alle forpliktelser i henhold til avtalen er fullført.
  7. Avbestilling må skje 48t før avtalt leiedato for 100% tilbakebetaling av leiebeløpet. For avbestillinger gjort mindre enn 48 timer før vil kun 50% av leiebeløpet bli tilbakebetalt.
  8. Hvis utleid utstyr leveres inn før tiden, vil restbeløpet for resterende leieperiode ikke bli refundert.
  9. Hvis du ønsker å forlenge leieperioden for produktene dine, ta kontakt med oss slik at vi får sjekket om utstyret er ledig. Ved forlenget utleie vil prisene følge vår originale prisliste og fortsette antall dager fra din originale bestilling.
  10. Leietaker kan ikke påregne å leie materialet utover den avtalte leiepriode. Ved tilbakelevering etter avtalt tid, plikter kunden å betale prisen som tilsvarer den forlengede leieperiode. I tillegg vil Vandreskoen AS kunne belaste kunden for tapt inntekt, som følge av brudd på leieavtalen.
  11. Vandreskoen AS kan ikke garantere at forlenget utleie er mulig, men vil gjøre vårt ytterste for å få det til.
  12. Vi på Vandreskoen vil gjøre vårt ytterste for at kundene skal få de ideelle produktene de ønsker og har behov for. Vi er behjelpelig med å bytte størrelser eller legge til produkter i din bestilling når du kommer for å hente det, forutsatt at vi har dette på lager. Vi garanterer ikke for tilgjengelige størrelser utover hva som er bestilt.
  13. Leie og all bruk av våre utleieprodukter er kundens ansvar og risiko. Kunden bærer ansvaret for tapte- eller skader på produktene som er leid under hele leieperioden. Dette gjelder også om kunden låner bort produktene som er leid til andre. Kunden er selv ansvarlig for å tegne en forsikring til utleieproduktene eller sjekke om eksisterende forsikringen dekker tap, tyveri, brann eller andre type uforutsette skader. Vandreskoen AS tar ikke ansvaret for- eller kostnader knyttet til tap eller skade på personer, eiendom eller forretningsforhold og lignende som oppstår ved bruk av våre utleieprodukter.
  14. Ved forsendelse av leieprodukter skal Vandreskoen AS gjør sine ytterste å få produktene hos kunden på avtalt dag. Her skal forventet leveringstid av Posten/Bring eller annen bud gjelder. Kunden får melding om når varene er ferdig pakket samt en sporingsreferanse hvor kunden kan finne forventet leveringsdato. Vandreskoen AS har friheten å velge forsendelse måten. Vandreskoen AS kan ikke ta ansvar for forsinkelser som eventuelt oppstår under forsendelsen.
  15. Ved mottak av leieprodukter blir kunden oppfordret å ta en grundig inspeksjon av leieproduktene og sjekke på skader og funksjon. Er det problemer med noen av dine utleieprodukter må dette umiddelbart rapporteres til Vandreskoen AS pr e-post. Reklamasjoner må skje skriftlig innenfor 24 timer etter mottak av leieprodukter, ellers blir det antatt at kunden aksepterer leieproduktene er i god stand.
  16. Vandreskoen AS må få muligheten innenfor rimelig tid å vurdere reklamasjonen. Ved overensstemmelse mellom Vandreskoen AS og kunden, får kunden skriftlig bekreftelse av reklamasjonen.
  17. Ved godkjent reklamasjon blir kunden refundert del av- eller hele leiebeløpet som er ansett som er rimelig i forhold til arten av reklamasjonen.
  18. I forhold til bruk, oppbevaring og transport av leieproduktene forplikter kunden seg til:
    1. å ta hensyn til eventuelle retningslinjer antydet av produsenten levert sammen med leieproduktene
    2. ikke gjør endringer på leieproduktene
    3. å informere og få godkjennelse av Vandreskoen AS ved å fremleie utleieproduktene til en tredje part
    4. å forhindre at utleiepodukter blir utsatt for eksterne faktorer som kan påvirke funksjonaliteten eller kvaliteten betydelig, eller utsette utleieprodukter på en måte at det oppstår betydelige slitasje utover det som kan forventes.
  1. Ved skader av returnerte utleieprodukter som oppstår beskrevet under punkt 18 skal Vandreskoen AS har utført reparasjon på en fagkyndige verksted/service senter.. Kostnader for reparasjon, inklusivt eventuelt porto kostnader til og fra verkstedet blir videre beregnet til kunden. I tilfelle reparasjonen ikke er mulig eller overstiger verdien av selve utleieproduktet, blir kunden belastet med et beløp tilsvarende salgsverdien inkl. mva.